dinsdag 17 maart 2015

Nog meer Lente inspiratie..

Ik ben gek op bloemen, het voorjaar en Pinterest. Als je deze drie dingen combineert kom je met de mooiste pinspiraties. Zoals deze.
Budgettips om de Lente in huis te halen..


Foto 1. Een weckpot hebben de meeste mensen wel in huis. Gebruik deze eens als vaas. Koop een paar tulpen, ik woon in de bollenstreek, de Keukenhof gaat bijna open, dus de straatstalletjes met verse bloemen vullen momenteel het straatbeeld. Hier haal ik, indien mijn man ze niet meeneemt, regelmatig tulpen, vers van het land. De aarde zit vaak nog aan de stengels. Van mijn krul hazelaar uit de tuin knip ik wat takken en je hebt een leuke voorjaarsbos bloemen. Zet naast de weckpot een paar flesjes met gekleurd water in de kleur van de bloemen en je hebt een frisse eyecatcher in huis.
Foto 2. De draadmand. Het woonaccessoire item van dit voorjaar. Een witte plastic boodschappentas, hebben we vaak ook wel ergens in een laatje liggen. Vouw de rand van de tas iets om zodat de bovenrand wat verstevigt. Vul de tas met een laagje water, een bos gemengde tulpen en klaar is je tijdelijke vaas.
Foto 3. Wie kinderen heeft, heeft vaak ook wel knakworsten in huis. Zodra je de knakworsten hebt gegeten, gooi je de blikken niet weg, maar met warm water verwijder je het etiket  en de lijmresten. Knoop een leuk lintje om het blikje en vul deze blikjes met bloemen die je van je zoon of dochter hebt gekregen zoals op de foto met leuke madeliefjes. Natuurlijk kan je zelf ook bloemen uitzoeken in de bloemenstalletjes of bloemenwinkels. Het wordt een nog leuker geheel als je verschillende bliksoorten bij elkaar zet. Blikjes die in hoogte of in omvang verschillen voor een speels effect.

Met lieve groet,
Bron foto's: Pinterest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten