donderdag 11 februari 2016

Handlettering

Ben jij net als ik ook zo dol op mooie letters en handschriften en stiekem jaloers op de prachtige handgeschreven quotes in verschillende lettertypes die je tegenwoordig op internet ziet? Ik wel! Vaak ligt er dan een drempel, het idee dat een ander dat wel kan en jij niet. De ander heeft er vast talent voor… onzin!, tenminste dat blijkt na een zoektocht bij mijn grote vriend Google.

De laatste tijd zie je dat het kalligraferen en handlettering helemaal hot is. Steeds meer mensen gaan handgeschreven letters waarderen en maken de mooiste dingen. Vooral op Instagram zie je regelmatig mooie letters op bijvoorbeeld zwart wit kaarten voorbij komen en dan gaat het kriebelen!, want dat wil ik ook.
Nu ga ik zelf een workshop volgen begin maart gegeven door Studio Suikerzoet, maar dat is mij nog even te ver weg, dus ik ben zelf gaan zoeken en zoals ik al zei Instagram staat er vol  mee. Zoek met de tag #handlettering en je ziet de mooiste lettertypes en quotes voorbij komen.
Het enige wat ik nu moet gaan doen is bij de Hema wat fineliners halen in verschillende dikten en een groot kladblok... Een heel groot en dik kladblok en oefenen, oefenen, oefenen. Via dit medium ga ik jullie op de hoogte houden van mijn handlettering perikelen en natuurlijk over de andere mogelijkheden om dit te leren..

met lieve groet,
Fotocredit: StudioSuikerzoet


Geen opmerkingen:

Een reactie posten