donderdag 4 februari 2016

Geboortebord.... DIY

Je kent ze vast wel, de geboorteborden. Het stond al heel lang op mijn to do list en alle artikelen had ik ook allang en breed in huis, alleen tijd... Tijd daar ontbrak het mij aan en nog steeds moet ik eerlijk bekennen.
Door mijn zusje die voor haar pas geboren neefje een geboortebord ging maken en daarna voor haar 3 meiden ben ik eindelijk zelf ook aan de slag gegaan.. (even ter verduidelijking mijn zoon wordt 7 februari 12 jaar).

Nu ben ik natuurlijk in het voordeel, want ik heb zelf een snijplotter, maar heb je deze niet, je kunt de stickerset voor een klein prijsje bij mij bestellen.
Maar hoe ga je te werk, nou een kind kan de was doen eigenlijk, zo simpel is het..
Je koopt een dienblad. De grote en/of vorm kan je natuurlijk geheel zelf bepalen. Je maakt hem tenslotte zelf. Naast een dienblad heb je een fotolijstje nodig en een klok (zonder batterij). Bij verschillende winkels kan je deze items in verschillende kleuren  kopen en natuurlijk geheel afstemmen aan je eigen interieur, smaak en stijl.

Mijn huis is grijs, wit en poederroze, ik heb een zoon, dus ik heb gekozen voor een wit dienblad, een lichtgrijze klok en een wit fotolijstje. Van zoonlief heb ik een zwart/wit foto gepakt en gekozen voor een donkergrijze sticker.

Met sterke lijm plak ik het fotolijstje en het klokje (nadat ik hem op de juiste geboortetijd had gezet) vast op het dienblad. Van mijn zusje kreeg ik 2 schilderij haakjes die ik aan de achterkant moet bevestigen zodat ik hem kan ophangen.
Ja, je leest het goed, moet bevestigen zodat ik hem kan ophangen, want zoals op de foto ligt het bord nog steeds bij mij thuis. Ik moet de zowel het lijstje en de klok ook de sticker nog op het dienblad vastplakken, maar goed het begin is er.

Er zijn verschillende variaties voor zulke borden. Inspiratie is er genoeg te vinden op internet en wil je ook zo'n bord maken en heb je de stickers nodig. Stuur mij een mailtje met de gewenste tekst en afmeting en ik mail je een prijsopgave retour. Zodra we tot een accoord zijn gekomen snij ik de stickers en stuur ik je ze op of leg ze klaar Bij Ons in De Hoftuin.

met lieve groet,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten