woensdag 3 februari 2016

De aankleding voor de High Tea

De cupcakes staan in de oven, de sandwiches liggen in de koelkast, het thee water staat op.Tijd voor de aankleding.
Het mooiste is natuurlijk om alles te etaleren op een etagère. Je kan ze standaard kopen bij diverse winkels, maar je kan ze ook zelf maken. Loop eens binnen bij de kringloop winkel. De keren dat ik er ben geweest puilen de servieskasten daar uit. Met schotels, kopjes, eierdopjes, borden en een lijmpistool kom je al een heel eind.
Ik vind een etagère altijd super gezellig staan op tafel en bij een hightea is het ook nog eens reuze handig omdat je omhoog stapelt heb je weinig ruimte verlies op je tafel. Ook na je High Tea is je etagère natuurlijk een eyecatcher in huis. Op je dressoir aangekleed met spulletjes die herkenbaar zijn voor de tijd van het jaar, zodat je ieder seizoen een "nieuwe" look hebt.
Hoe ga je te werk?
Veelal maak je etagère 3 verdieping hoog, koop of haal uit je kast 3 leuke mokjes en 3 borden (verschillende grootte). Stapel ze op elkaar en klaar is je etagère. Met behulp van een lijmpistool lijm je de onderdelen vast aan elkaar, zodat het niet om kan vallen. In plaats van een mok kan je natuurlijk ook een eierdopje of chipsschaaltje gebruiken. De variatie mogelijkheden zijn eindeloos, eigenlijk zover je eigen creatieve inzicht reikt. Ga voor een etagère in 1 kleur of ga helemaal los met verschillende kleuren en motieven, maar ook met verschillende vormen.


Je hoeft het natuurlijk niet bij een etagère te houden, je kan er ook twee maken. Vind je zo'n etagère leuk, maar na gebruik wil je de onderdelen weer los van elkaar in de kast zetten, dat kan natuurlijk ook. Laat de lijmpistool dan achterwege. Zorg er alleen voor dat alles goed gestapeld is, zodat de kans op omvallen minimaal is!

Dek de tafel verder leuk op met een leuk tafelkleed, en servetten. Rozenblaadjes over de tafel gestrooid geeft ook een heel leuk effect, maar ook hartjes confetti kleed de tafel verder af. Mooie borden om van te eten is natuurlijk ook een must. Je kan kiezen voor je eigen servies, maar ook voor kartonnen bordjes kan je heel goed eten (en dat scheelt natuurlijk weer afwas).
Nu ik dit allemaal zo opschrijf heb ik zelf ontzettende zin gekregen om een High Tea te regelen bij mij thuis. Ik ga maar even inventariseren bij mijn vriendinnen naar beschikbare data. Mocht je zelf nog ideetjes hebben over de aankleding of recepten, zet ze in een reactie hieronder. Ik ben wel erg nieuwsgierig naar ieders creativiteit!

Met lieve groet,






Geen opmerkingen:

Een reactie posten