dinsdag 2 februari 2016

Ideeën voor een High Tea

We blijven nog even in de theesfeer. Over anderhalve week is het Valentijn. De dag van de liefde. Liefde voor je partner, je kinderen, maar ik denk dat je op deze dag ook de "liefde" kenbaar maken aan je beste vriendinnen. Tenslotte zijn zij je steun en toeverlaat als het om vrouwendingen gaat. Dingen die je niet bespreekt met je partner, maar alleen met haar.
Wat is er nu leuker om in aanloop naar Valentijn deze vriendin (of vriendinnen) te verwennen met een vriendinnen High Tea.
Natuurlijk kan je dit regelen bij diverse restaurants en lunchrooms, maar het is nog leuker om dit zelf te doen.
Op internet vind je eindeloos veel recepten om er thuis een geslaagd High Tea feestje van te maken.
Om te starten beginnen we natuurlijk met de thee. Tafelgut heeft speciaal voor Valentijn twee thees ontwikkelt. De Love tea en de With Love tea. Allebei heel toepasselijk om te schenken op deze dag.
De Love Tea is een groene thee op smaak gebracht met aardbeien en rozen.


De With Love Tea is een fruitthee op smaak gemaakt met aardbeien en frambozen. Ook zitten er leuke schattige suikerhartjes in deze verse thee mix.

Naast de thee hebben we natuurlijk de snacks. Kies je voor een "gezonde" variant of een zoete variant? Ik ben gek op chocolade dus ik heb vooral gekeken naar de zoete variant.
Via de AH allerhande recepten stuitte ik op deze cupcakes met framboos en witte chocolade.


Heerlijk ziet het eruit. Het recept vind je hier, maar er zijn natuurlijk veel meer High Tea recepten te vinden op deze site. Ik kijk veel op deze site naar recepten en haal hier ook doorgaans mijn inspiratie vandaan (en nee ik ben absoluut geen topkok), maar de stappen worden hier duidelijk uitgelegd, evenals een compleet overzicht van alle benodigdheden, je bent natuurlijk niet verplicht om alles in te slaan bij deze supermarkt, er zijn genoeg andere supermarkten waar de ingrediënten natuurlijk ook gewoon te koop zijn.

Je hebt de recepten gereed, de ingrediënten in huis, de oven staat al aan, de heerlijke geur verspreidt zich door je woning rest eigenlijk nog de aankleding, maar dat wordt het blog artikel van morgen!
Ik hoop je zo op wat ideetjes te hebben gebracht.

Met lieve groet,





Geen opmerkingen:

Een reactie posten