dinsdag 16 februari 2016

Handlettering II




En we zijn begonnen met Handlettering!
Via mijn grote vriend Google ben ik op verschillende uitleg pagina's terecht gekomen. Via verschillende linken kwam ik op Youtube. Je wilt niet weten hoeveel filmpjes op Youtube staan met uitleg en voorbeelden hoe en wat je moet doen.
Dus uitleg gevonden en gaande weg zal ik natuurlijk beschrijven en laten zien hoe het mijn vorderingen gaat.
Maar.... voordat we gaan beginnen hebben we natuurlijk spullen nodig. Dus ben ik begonnen met het uitzoeken van producten die je nodig hebt om te kunnen beginnen.Ik denk dat potloden, een schriftje en linialen wel in ieder huishouden zijn te vinden, dus bekijken we wat we verder nog nodig hebben.
Via alle tips en trics die ik gelezen heb is de Fineliner Staedtler Pigment 308 Zwart 6 lijnbreedtes de beste zwarte pennenserie is die je kunt hebben, daarnaast is een kalligrafie pen ook handig, als tip las ik dat de Tekenpen Edding 1255 Zwart (dit is een set van 3) hiervoor uitermate geschikt is en heb je brushpennen nodig.



De fineliners in 6 lijnbreedtes en de tekenpen Edding 1255 heb ik gekocht bij Petdirect.nl, voor respectievelijk €6,75 en €4,15  en de brushpennen heb ik voor €5.25 gekocht bij kleurenenzo.nl. Enige nadeel is dat je daar standaard €6.95 aan verzendkosten betaald, terwijl dit ook via een brievenbus verzending verzonden zou kunnen worden. Dit is een kleine notitie die ik bij hun in het gastenboek achter ga laten.
In ieder geval, de pennen zijn inmiddels onderweg naar mijn huisadres.

Met pen en een notitieblok in de aanslag gaan we starten met les 1, de basis van handlettering en oefenen, oefenen en oefenen...

Wordt vervolgd!
met lieve groet,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten