woensdag 17 februari 2016

Handlettering, oefenen, oefenen en vooral blijven oefenen....

De instructievideo die ik heb gevonden (overigens in het Engels) draait op de achtergrond, voor me ligt een schriftje en een ringbandkladblok.
De eerste tip was om een schriftje bij de hand te hebben om te oefenen, leuke quotes die je tegenkomt in op te schrijven en inspiratielettertypes uit magazines en of gemaakt in Word (en uitgeprint) in te plakken..
Het schriftje gebruik ik inderdaad voor het noteren van quotes die ik gaandeweg tegenkom en het plakken van inspiratie fonts / foto's en dergelijke. De ringbandkladblok gebruik ik voor het oefenen. Ik doe het hiermee omdat ik bladzijden kan weggooien waar ik echt niet tevreden over ben en de bladzijden waar ik wel tevreden over ben kan ik, als ik wil, bundelen in een multomap of ordner.
Tijd om te starten..

Ik moet beginnen met het bewust worden van (en gewend raken aan) mijn eigen schrijfstijl in blokletters. Dus met mijn liniaal trek ik twee lijnen op mijn bladzijde en maak ik een stippellijn (ook wel centers genoemd) in met midden van die twee lijnen. Gemak dient de mens, dus ik maak gebruik van de lijnen van mijn kladblok.
Vervolgens ga je het hele alfabet opschrijven zowel in hoofd- als in kleine letters. Gebruik de stippellijn (de centerlijn) in het midden als het midden van de hoofdletters en als bovenkant van de kleine letters.

Zodra je dit een aantal keer hebt gedaan, kan je gaan spelen met de centerlijnen. Je kan deze tussen de bovenste en de middelste lijn neer zetten, maar ook tussen de middelste en onderste lijn.
 
Om je een beetje op weg te helpen ben ik druk bezig om werkbladen te maken. Zodra deze klaar zijn, zal ik je natuurlijk de link geven.
Ik wens je tot zover veel succes met oefenen!
Lieve groet,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten